TikTok je brána do úplně jiného světa, ve kterém se lidé různých věkových kategorií chovají jako na špatném LSD a další lidé jim z nevysvětlitelného důvodu jsou schopni za to zaplatit. Přesně tímto způsobem vznikl bizarní fenomén českých sociálních sítí Shopaholicadel, která stvořila Fregamera a otevřela tak bránu do naprostého absurdna.
Strmý sešup dolů
Ještě před rokem dosahovala Adéla velkých čísel na sítích. Na tiktoku ji v jednu dobu sledovalo skoro 300 tisíc lidí a na Instagramu daleko přes 100 tisíc. V současné době je ale na úplně jiných číslech. Shopaholicadel totiž několikrát o TikTok přišla a Instagram smazala a založila nový. Momentálně má na TikToku přes 5O tisíc a Instagramu něco málo přes 20 tisíc.
Adéla se snaží těžit převážně z YouTube, což je její primární zdroj příjmů. Pokles sledovanosti se ale výrazně projevil na penězích, které jsou pro Adélu klíčové. Kontroverzní „influencerka“ si je moc dobře vědoma toho, že má závazky, které musí každý měsíc plnit. Stres z nedostatku peněz a touha „vydělat“ co nejvíce dostává mnohdy Adélu do naprosto stupidních situací. Po rozchodu se snoubencem a životní láskou Davidem Pražákem si Adéla našla jistého Jana Kulase, který těží z její „slávy“.
Fregamer jako Natascha Kampusch
Láska mezi Davidem a Adélou bohužel nevydržela a přišel na řadu rozchod, ze kterého David vyšel jako týraný muž, který nemohl v bytě své snoubenky ani vykonat velkou potřebu. Svým následným postojem by se s klidem mohl ucházet o hlavní roli ve filmu 3096 dní: Příběh Nataschi Kampusch.
Namířil na sebe kameru a monotónním hlasem odpřednášel zdrcující příběh plný lásky, nenávisti a zloby. Adéla byla v jeho story vykreslená jako novodobý otrokář. David neváhal a využil nově nabyté svobody. Ve videu mimo jiné prozradil, jak to bylo se zvířaty.
„S králíkem to bylo tak, že Adéla ho nezvládala. Vzala ho ven do zimy a tam ho vypustila,“ rozpovídal se před několika měsíci na Tik Toku. „Se Smíškem (morče pozn. red.) to bylo tak, že nechtěla na chatu a dopadlo to tím stylem, že mi zakázala sahat na kotel, protože s tím neumím. To ale nebyla pravda.“ Aby byl ale svět v rovnováze, tak David nezapomněl zmínit, že Adélu skutečně miloval. Byla to sice tiktoková love story jako vyšitá, ale po nějaké době lidi omrzela a čísla začala kolísat.
Z Davida se stává parodie a Adéla ztrácí kontrolu nad sebou
Protože bez Adély je David už o něco méně zajímavý, tak se snaží dělat cokoliv, čím by na sebe upoutal pozornost. V žádné práci příliš dlouho nevydrží a naposledy chtěl zaujmout tím, že se rozhodl na matraci odplout do Německa po Labi. Na videu, které koluje tiktokem je vidět David na matraci, který pádluje dopravní značkou. Během jeho plavby streamoval s tím, že konečná stanice je Německo, kam za ním míří i jeho současná přítelkyně.
Na druhé straně se Adéla snaží na tiktok streamech vydělat co nejvíce peněz, tak streamuje s partnerem. Čím dál tím více přibývá situací, kdy Adéla ztrácí nervy a její přehnané reakce už přestávají bavit i ty nejotrlejší lovce podivných lidí. „Ty jsi p*ča, když si pořád děláš ty fake profily. Já ti dám krávu, ty dylino jedna vypatlaná. Vůbec si mě nepřej,“ rozčílila se naposledy, protože jejímu partnerovi lidé posílali dražší dárky na tiktoku. Následně se omlouvala na Instagramu, ale její chronické kňourání je už únavné.
Sláva, která tě zničí
Začíná se tak jasně ukazovat, že sice bizár má v české společnosti své místo a lidé ho milují, ale udržet si pomyslnou laťku jako osoba, která těží z toho, že je guilty pleasure většiny národa, je ohromně těžké. Shopaholicadel už svého vrcholu dávno dosáhla a s největší pravděpodobností se už nebude opakovat. Momentálně se začínají projevovat i stinné stránky její „slávy“.
Jak sama Adéla již několikrát zopakovala, je pro ni velmi obtížné si najít jakoukoliv práci se svým renomé. Tento důležitý fakt může být pro budoucnost Adély velmi klíčový. Je totiž dost možné, že se bude opakovat stejný scénář jako v případě Aničky Dajdou. Mladá dívka se stala doslova přes noc hvězdou díky Hvězdné pěchotě v SuperStar, ale v rozhovoru po více než deseti letech zpětně přiznala, že má kompletně zničený život.
Problémem všech bizarních postaviček českých sociálních sítích je ten, že nemají vedle sebe nikoho, kdo by jejich výpady kontroloval a držel na uzdě. Ve chvíli, kdy jedna část společnosti projevuje dané osobě pochopení a druhá všemožně proti ní zbrojí, je Adéla na vrcholu. Pokud to ale nemá jakýkoliv vývoj a vzorce chování se neustále opakují, začne se nudit i otrlý divák. Fenomén Shopaholicadel nám ukázal, že stát se nejsledovanější personou v republice může i naprostý idiot. Umění ovšem je dokázat z toho dlouhodobě těžit ve svůj prospěch. A přesně na tom drtivá většina „divno-influencerů“ ztroskotá.