Big Brother svého času redefinoval formát reality show, přinesl do veřejného prostoru nové typy protagonistů, změnil typ diváckého napojení na dění v show a odstartoval tak zcela nový směr televizní zábavy.
„Podstata show Big Brother se dnes promítá do bezpočtu dalších formátů po celém světě, přičemž samotný formát Big Brother aktuálně prožívá hned v několika zemích své znovuzrození. Na český a slovenský trh přinášíme novou generaci tohoto pořadu, který nikdy nebyl víc relevantní než v současnosti, kdy sociální sítě zásadně změnily způsob vnímání soukromí. Naše verze Big Brothera přinese nové prvky show a věříme, že bude divačky a diváky bavit,“ říká ředitelka programu TV Nova a TV Markíza Silvia Majeská a producentka Kateřina Zavadová.
Big Brother v novém kabátě
„S respektem k tradici, ale především s maximální snahou o posunutí formátu na úroveň odpovídající současným diváckým postojům, nárokům a očekáváním, nyní vracíme Big Brother na obrazovky. Každá reality show stojí na soutěžících. Právě teď začínáme s důkladnými castingy, abychom letos na podzim v domě plném kamer přivítali budoucí hvězdy Česka a Slovenska,“ dodává.
Reality show Big Brother byla poprvé uvedena v roce 1999 v Nizozemsku a následně se raketově rozšířila do celého světa. Soutěžící společně po několik týdnů obývají dům, který je izolován od zbytku světa. Spolubydlící jsou v domě nepřetržitě sledováni televizními kamerami i osobními zvukovými mikrofony. V průběhu soutěže jsou postupně vyřazováni, dokud nezůstane jen jeden, který vyhraje finanční odměnu.
„Hledáme zajímavé charaktery, ze všech koutů společnosti, kteří se nebojí vstoupit do domu Big Brothera, hrát jeho hru a sdílet své příběhy. Zájemci se mohou přihlásit prostřednictvím castingového formuláře na webech televizí Nova a Markíza,“ říká producentka Kateřina Zavadová.