Erika Eliášová patří mezi úspěšné podnikatelky současnosti a díky své prezentaci je velmi výraznou osobou na sociálních sítích. Před deseti lety začala s online prodejem oblečení a na svém kontě má víc než 100 tisíc objednávek za rok. Sympatická Erika se zúčastnila galavečeru Moto Gala Night, kde se předávaly ceny závodníkům v oblasti motosportu. Jednu z nich předávala i ona sama.
Erika Eliášová a fast fashion móda
„Já osobně pojem fast fashion vnímám primárně jako nákupní chování, nikoli jako způsob prodeje,“ rozpovídala se ožehavé téma podnikatelka. „Čili každý zákazník má možnost volby, zda si pořídí 6 triček ve slevě nebo 1. A toto je způsob, jakým zákazníci ovlivňují nabídku,“ vysvětluje.
„Poptávka vytváří nabídku a dokud se nákupní chování neposune směrem k udržitelnosti a bude to záležitost jen pár lidí, kteří bohužel velice často edukují společnost zbytečně agresivní rétorikou, což v aktivismu je často na škodu, nic se nezmění,“ myslí si.
Erika je velmi schopná, a proto pro ni není problém se okamžitě přizpůsobit trhu a poptávce. „Co se týče našeho eshopu, tak vzhledem k naší velikosti téměř kdykoliv můžeme změnit byznys model. Pokud bych viděla, že je o udržitelnou módu opravdu zájem, jsme schopni se velice rychle adaptovat,“ dodává.
Vytvářet obsah kvůli číslům je k ničemu
Všichni přítomní si večer velmi užívali a Erika se bavila po boku manžela a přátel. Přišla samozřejmě řeč i na vysněné auto. „Já už jsem si své vysněné auto pořídila po 10 letech neúnavného podnikání. Tím je Range Rover Velar. Jediné auto, které se mi srovnatelně líbí už je jen Tesla. A na tu mám ještě čas,“ přiznává.
- 1. Neotřelý obsah
Erika také působí na platformách jako TikTok nebo Instagram, kde se jí také velmi daří, ale moc dobře si je vědoma toho, že je momentálně na sociálních sítích velmi žádaný bizarní obsah. „Myslím si, že je nutné ty informace v digitálním světě předávat zajímavě a neotřele. Samozřejmě existuje drtivá spousta lepší a zajímavějších podnikatelů než jsem já,“ nebojí se říct otevřeně.
- 2. Nesmíte se bát, že nejste dost dobří
„Přesto můžu inspirovat spoustu lidí. Ráda to převádím do čísel. Pokud jsem trojka, můžou se ode mě inspirovat jedničky a dvojky. Pokud někdo mnohem úspěšnější je pětka, pravděpodobně bude inspirací pro trojky a čtyřky. Už ale nebude asi inspirace pro jedničky. A z toho bude vycházet moje rada,“ říká.
Ve světě sociálních sítích se sklízí úspěchy, nebojí se jít do konfrontace, ale na druhou stranu, umí také dobře a efektivně poradit. „Nebojte se ukazovat co umíte, v čem vynikáte a nebojte se, že na to nejste dost dobří. Sice můžete být dvojka, ale budete motivací pro jedničky. A pokud nebudete předávat hodnotu a budete jen vytvářet obsah kvůli číslům, pravděpodobně budou lidi znát víc ten obsah než vás a dlouhodobě je to k ničemu. Stejně jako tv reklama s Bobíkem,“ radí.
- 3. Určete si priority
„Dodnes nevím, na co ta reklama je. Speciálně v době, kdy osobní brandy jsou na vzestupu. Pak je dobré se sám sebe zeptat jakým chci být člověkem? Chci se řadit mezi bizár? Nebo chci aby si mě lidé vážili? V jaké společnosti se chci pohybovat? To všechno je takový morální kompas, který nás směřuje,“ dodává.